اقدام پژوهی

درس پژوهی

پیوند ها

مواد غذایی لازم برای کودک در وعده صبحانه


مواد غذایی لازم برای کودک در وعده صبحانه

سید کاظم کاظمینی در گفت‌و‏گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به نقش تغذیه در رشد و یادگیری کودکان، اظهار کرد: وعده صبحانه که یکی از مهمترین وعده‌های غذایی به ویژه برای دانش‏ آموزان است متاسفانه در بیشتر موارد نادیده گرفته می‌شود و کودکان به راحتی از خوردن آن صرف نظر می‌کنند.

وی افزود: باید برای صرف صبحانه کودکان و دانش ‎آموزان زمان کافی در نظر گرفته شود و لازمه آن، خواب به موقع شب و زود بیدار شدن از خواب در صبح هنگام است.

این متخصص طب ایرانی با تاکید بر فراهم کردن صبحانه مغذی برای کودکان از سوی والدین، مصرف انواع مرباهای خانگی به ویژه مرباهای بالنگ، به، سیب و هویچ را مواد غذایی مغذی و انرژی ‏‏زا برای صبحانه کودکان ذکر کرد.

وی، همچنین مصرف غذاهایی مانند عسل و تخم مرغ آب ‎پز عسلی را نیز در وعده صبحانه را بسیار توصیه کرد.

کاظمینی با اشاره به عدم تمایل دانش ‎آموزان به مصرف غذاهای جامد به ویژه در زمان سرماخوردگی، تصریح کرد: حریره و فرنی بهترین گزینه برای وعده صبحانه دانش‎آموزان به ویژه در ایام سرماخوردگی است.

وی با بیان این که مصرف غذاهایی با ادویه زیاد، سرخ کردنی ‎ها، غذاهای با هضم دشوار، ترشیجات و موارد مشابه می‎‎تواند باعث کسالت، خواب آلودگی و کاهش میزان یادگیری دانش ‏آموزان شود، توصیه کرد که افراد یک وعده غذایی را به صورت دائم در صبحانه قرار ندهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد، از میان وعده به عنوان یکی از تغذیه‌های مهم و ارزشمند برای دانش ‏آموزان یاد کرد و گفت: استفاده از آجیل و خشکبار طبیعی، نخودچی و میوه‌هایی مانند سیب، انگور و نارنگی شیرین، گزینه‌های مناسبی برای میان وعده هستند.

وی، استفاده از مواد غذایی آماده و دارای مواد نگهدارنده را عاملی مهم در بروز کسالت و خستگی دانش‏‌آموزان عنوان کرد و گفت: متاسفانه اغلب کودکان، علاقه زیادی به مصرف مواد غذایی مانند فست فودها، آب‏میوه‌های بسته‏‌بندی شده و تنقلات مصنوعی مانند پفک، چیپس و موارد دیگر دارند ولی متاسفانه این مواد اثرات سویی برای آنها دارد. مواد غذایی نامناسب به عنوان وعده غذایی صبحانه، اثرات نامطلوبی در کاهش یادگیری، عدم میل به تغذیه سالم و وعده‌ ناهار در دانش‎‎آموزان می‎‎شود.

  انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 134

دیدگاه های کاربران (0)

کارت ویزیت تعویض روغن

کارت ویزیت تعویض روغن

طرح بسیار شیک، متفاوت و جذاب کارت ویزیت تعویض روغن و اتوسرویسفرمت PSD آماده چاپ ... ...

تراکت دکوراسیون داخلی

تراکت دکوراسیون داخلی

طرح فوق العاده شیک و جذاب تراکت دکوراسیون داخلی mdf و ...طراحی شده در فتوشاپآماده ویرایش و چاپ ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما