اقدام پژوهی

درس پژوهی

پیوند ها

فایده های خواندن کتاب برای کودکان که به ذهنتان خطور نمی‌کند


فایده های  خواندن کتاب برای کودکان که به ذهنتان خطور نمی‌کند

فواید بیشمار کتاب خواندن برای کودکان که به ذهنتان خطور نمی‌کند

به گزارش بهداشت نیوز: پژوهش‌هایی که اخیراً انجام گرفته ارزش کتاب خواندن برای بچه‌هایمان و البته خود ما را نشان می­‌دهد، اخیرا مقاله‌هایی در مجله پدیاتریکس منتشر شد که نشان می­‌دهد خواندن کتاب با صدای بلند مزیت­‌های بسیار زیادی هم برای کودکان و هم برای والدین آن­ها دارد.

تاثیر مثبت کتاب خوانی در روابط والدین و کودکان

بیشتر این مطالعات نشان می‌­دهد که خواندن کتاب با صدای بلند منجر به تقویت حس مهربانی والدین، بهبود کیفیت روابط آن­ها با کودکانشان و حتی کاهش استرس و افسردگی در والدین می‌­شود.

نتایج پژوهش‌­های منتشر شده نشان می‌­دهد خواندن کتاب برای بچه‌ها با صدای بلند منجر به تقویت مهارت‌­های شناختی ذهن آنها از جمله توانایی تفکر، توانایی حل مسئله و توانایی تصمیم گیری می­‌شود و مشکلات رفتاری آن­ها را کاهش می‌­دهد.

خواندن کتاب برای بچه‌ها درست مشابه بازی­‌های فکری تمرکز و سطح توجه آن­ها را بالا می­‌برد و با همه این اوصاف بسیاری از ما پیش از ان که کودکانمان از ما بخواهند کتاب خواندن برای آن­ها را متوقف می­‌کنیم؛ در استرالیا بیش از یک سوم کودکان بین ۶ تا ۱۱ ساله­‌ای که والدینشان قصه خواندن برای آن­ها را متوقف کرده‌­اند، خواستار ادامه قصه خواندن شده­‌اند.

پیشرفت مهارت­‌های خواندن و توانایی­‌های شناختی کودکان برای موفقیت آن­ها در مدرسه، کار و زندگی نیز ضروری است، مکالماتی که کودکان درباره کتاب­‌های داستان و ایده‌ها و شخصیت­‌های این کتاب­ها مطرح می­‌کنند، به آن­ها کمک می‌­کند تا درک بهتری از جهان پیرامون خود داشته باشند.

چگونه کتاب خواندن برای کودک را تبدیل به عادت کنیم؟

تبدیل کتاب خواندن به برنام‌ه­ای مشخص کار بسیار ساده­‌ای است، برای این کار باید زمان و موقعیت خاصی را برای این برنامه در نظر گرفت، خواندن کتاب خواندن برای کودکان قبل از خواب یکی از بهترین ایده‌هاست.

توجه داشته باشید که هرگز به عنوان مجازات کودکان را تهدید به قطع برنامه کتابخوانی نکنید، تهدید کودکان به قطع برنامه کتابخوانی مانند این است که آن­ها را تهدید کنیم که فلان سبزی خوشمزه را از شام حذف خواهیم کرد، آن­ها به همان اندازه دوست دارند قصه‌های ما را بشنوند که ما دوست داریم برای آن­ها کتاب بخوانیم.

اگر شما کتابخوانی برای کودکانتان را متوقف کرده­‌اید و فکر می­کنید دوره این کار به پایان رسیده است، حواستان باشد که کتاب­‌ها را برای همیشه نبندید و سعی کنید دوباره این کار را از سر بگیرید.

لازم نیست حتماً این کار را به یک برنامه تبدیل کنید، از آن­ها بپرسید که آیا مایلند برایشان یک داستان کوتاه بخوانید، شاید بهتر باشد تا زمانی که مریض می­‌شوند صبر کنید و در آن شرایط کتابی را که در اوقات فراغت می­خوانند، برایشان بخوانید.

  انتشار : ۸ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 156

دیدگاه های کاربران (0)

کارت ویزیت تعویض روغن

کارت ویزیت تعویض روغن

طرح بسیار شیک، متفاوت و جذاب کارت ویزیت تعویض روغن و اتوسرویسفرمت PSD آماده چاپ ... ...

تراکت دکوراسیون داخلی

تراکت دکوراسیون داخلی

طرح فوق العاده شیک و جذاب تراکت دکوراسیون داخلی mdf و ...طراحی شده در فتوشاپآماده ویرایش و چاپ ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما